Štěpánka Fedorčáková

Kde že jen Ti dobří chlapi jsou...

31. 01. 2017 9:27:11
Neposypané silnice ve standardu Středočeského kraje a "zasypaný" sypač aneb ještě že nežiji daleko od Prahy.

Kdybych bydlela někde na samotě v horách, jistě by mi zaměstnavatel uvěřil, že jsem nebyla schopna dojet včas do práce, ale já bydlím asi 5 minut po dálnici od hlavního města. Problémem je se dostat na tu dálnici.

Věřím, že silničáři dělají záslužnou práci, ovšem pokud se týče mého okolí - zde zřejmě přijímají k této profesi pouze muže menší než 150 cm, aby byli nenápadní a člověk je snadno přehlédl.

Ale s pravdou ven. Silničáře už jsem ve svém životě viděla - mají velká oranžová auta, leckdy i s radlicemi, chvilkami sypou sůl či jiný posyp, malují na zem značky ́Pozor chodci ve vozovce! ́ a každoročně spravují díry ve vozovce před naším domečkem, aby se nejpozději do měsíce vytvořily na těchto záplatách díry ještě větší.

Nevím jak to dělají televizní štáby, že zprávy jsou plné sypajících a odhrnujících pracovních aut. Ale já letos viděla sypače jen dvakrát.

Poprvé, když letos prvně nasněžilo. Znám předpisy a proto vím, že silničáři mají na posyp silnic nižších tříd 72 hodin a všeobecně se předpokládá, že do té doby se sníh či led roztaje a proto se nesypou. Proto jsem radostí až poskočila, když již druhého dne jsem viděla naší obcí projíždět plně naložený sypač - žel bohu nesypal...

Podruhé jsem viděla sypač dnes a to dokonce s radlicí a dokonce dvakrát.

Prvně, když jsem vezla děti do školy. Jel pravda s radlicí zvednutou asi 30 čísel nad vozovku a byť byl plně naložen posypovým materiálem, tak nesypal, ale v duchu jsem věřila, že si toho prostě jen nevšiml.

Podruhé jsem ho viděla, když jsem se proklouzávala řadou uváznuvších kamionů a cisteren - stál mezi nimi. Byl doslova zasypán řidiči z povolání, kteří mu pod kola házeli lopatami nejen onen posypový materiál, ale i hlínu, koberečky a kdo ví co ještě.

Otázkou zůstává, zda ty lopaty jsou standardní výbavou sypačů - ve smyslu - my možná dovezeme, vy doufejme rozsypete. Nebo jestli si mám přibalit do kufru nejen lopatu, ale i popel z kachlových kamen, kdybych náhodou nepotkala uváznuvší sypač.

Ale abychom nekončili negativně - když už jsem dosáňkovala na dálnici, tak jsem musela smeknout - bylo posoleno.

Autor: Štěpánka Fedorčáková | karma: 11.31 | přečteno: 480 ×
Poslední články autora